Nauczyciel: WOJCIECH SZYMAŃSKI
Kontakt z prowadzącym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 605 768 919, po godz. 20.00
Grupa wiekowa: od IV klasy
Cele i zadania:
- rozbudzanie aktywności muzycznej dzieci i młodzieży
- rozwijanie zdolności muzycznych uczniów
- poznawanie literatury muzycznej
- wzbogacanie doświadczeń artystycznych
- prezentacja dorobku artystycznego uczniów
- rozwijanie wrażliwości dzieci i młodzieży na kulturę i sztukę
- nawiązywanie kontaktów koleżeńskich i pogłębianie życzliwości międzyludzkiej
- pogłębianie i pielęgnowanie radości płynącej ze wspólnego muzykowania
Grupa początkująca
Zadaniem tych zajęć jest opanowanie materiału pierwszego etapu nauczania gry na gitarze klasycznej. Najważniejszymi elementemi tego etapu są:
- opanowanie właściwej postawy i układu rąk przy instrumencie
- opanowanie prawidłowego sposobu wydobywania dźwięku
- zapoznanie z notacją muzyczną i oznaczeniami notacji gitarowej
- opanowanie znajomości dźwięków (pierwsza pozycja)
- rozciągnięcie przestrzeni międzypalcowej oraz zwiększenie chwytności palców lewej ręki
- synchronizacja pracy obu rąk
- opanowanie zadanych utworów muzycznych o niskim stopniu trudności
Grupa średniozaawansowana
Uczniowie uczęszczający do grupy średniozaawansowanej utrwalają oraz poszerzają wiadomości oraz umiejętności zdobyte w I etapie nauki.
Uczestnicy zajęć w dalszym ciągu uczą się czytać nuty, poznają kolejne sposoby artykulacyjne, pogłębiają swoją wiedzę o muzyce.
Na tym etapie nauki przygotowują się również do gry zespołowej.
Grupa zaawansowana
Istnieją dwie grupy zaawansowane. Członkami tych grup są uczniowie, którzy uczęszczają na zajęcia w MDK od kilku lat. Wykonują przede wszystkim muzykę zespołową. W repertuarze zespołów znajdują się tradycyjne utwory latynoamerykańskie, celtyckie, klasyczne i jazzowe.
W planach obu grup jest dokonanie nagrań studyjnych.
Galeria zdjęć Zespołu Gitar Klasycznych:
https://www.mdk2.pl/zespol-gitar-klasycznych.html#sigProId8a710b6d32